Timmy Time
Timmy – han er kanskje skjønn, men han er et lite lam med mye å lære. Han ble akkurat tre (i saueår) og siden han er enelam, er han vant til å få det som han vil. Nå skal han for første gang lære hvordan han kommer overens med andre små dyr. Timmy skal i barnehagen.
Å være "eneste lam i flokken" har gjort Timmy vant til å få viljen sin. Nå må Timmy for første gang lære seg å komme overens med andre små dyr. Timmy skal i barnehagen! Han er egenrådig og slem, men Timmy blir nødt til å lære å dele ting med andre ungdommer og tenke på følelsene deres, ikke bare sine egne. Timmy er en begavet liten fotballspiller som trenger å lære at det ikke er nok å sparke ballen, du spiller pasninger også. Harriet Heron og Osbourne Owl, som driver barnehagen, får hendene fulle, men Timmy får det til til slutt med hjelp fra de lodne, fjærkledde og grisete vennene sine.