Den amerikanske dragen: Jake Long
Disneys Den amerikanske dragen: Jake Long er en komedie-action-serie om Jake Long, en 13 år gammel asiatisk-amerikansk gutt. Jake bestreber på å finne balanse i livet som en skateboard-hekta tenåring fra New York, samtidig mens han lærer å mestre sine mystiske krefter som den amerikanske dragen, beskytter av alle magiske skapninger som i all hemmelighet bor i den menneskelige verden. Jakes liv tar hysteriske svinger når han sjonglerer bestefarens guidede treningsplan med alle de sosiale hindrene i ungdomstiden, inkludert hans tilnærming til drømmejenta hvorpå hennes alter ego viser seg å være erke-skurkens protesjé.