En ordinær familie må hanskes med en katastrofe, alvorlig sykdom hos et av barna. Dette knuser livene til alle i familien. Anne, matriarken og en suksessfull forfatter, blir konfrontert av at forleggeren og elskeren hennes blir beskyldt for trakassering. Pascal, Annes mann, som hun har oversett i årevis. Datteren hennes Claire er dypt plaget av niesens sykdom, og må håndtere partneres datter og ekskone. Marion, sliter med å håndtere ekteskapet sitt, datterens sykdom og hennes tiltrekning til Louis, som hun møtte på sykehuset. Vincent, Claire og Marions yngre bror, er en attraktiv flyvert som pleide å nyte et enkelt liv. Mens Rose gjennomgår en beinmargstransplantasjon, går livet videre med sine daglige problemer, men uten håp og glede.