Gargoyles
I Skottland, 994 f. Kr. forsvarer Goliath og gargoyle-klanen hans et middelalderslott. I nåtiden kjøper David Xanatos slottet og flytter det til New York City. Når slottet angripes blir gargoylene vekket fra en tusenårig forbannelse.
I Skottland, 994 f. Kr. har Goliath og gargoyle-klanen hans sverget å forsvare et middelalderslott. Goliath har blitt lurt av mennesker og oppdager at hele klanen hans har blitt ødelagt. Han og de gjenværende gargoylene forbannes til å sove i 1000 år. Milliardæren David Xanatos kjøper slottet og flytter det til New York City for å ha det som hovedkvarter. Når slottet angripes, våkner gargoylene og oppdages av etterforskerne Elisa Maza og David Xanatos. Gargoylene prøver å være ubemerket mens de kjemper mot gamle og nye fiender. Stein om dagen, krigere om natten, vi er Gargoyler.