Ridderne av Castelcorvo
Hemmeligheter. Mysterier. Og skremmende magiske vesener. Den lille byen Castelcorvo er ikke så stille som den ser ut, og bare en haug med modige riddere kan holde den trygg. Fire barn – Giulia, Riccardo, Betta og Matteo – må løse mystiske gåter og møte sin største frykt for å bli paladiner som bekjemper ondskapen som lurer i Castelcorvo.
På den italienske landsbygda, langt fra de godt tråkkede stiene, ligger den lille landsbyen Castelcorvo. Et imponerende og eldgammelt slott pryder over denne lille byen der livet flyter sakte og alle kjenner alle. Et fortsatt miniatyrsted, ikke sant? Ikke i det hele tatt. Blant brosteinsbelagte gater og fargerike små hus holder hekser og andre skremmende magiske vesener en lav profil. Og fremfor alt er den gamle herregården virkelig ubebodd, eller skjuler det mysterier og hemmeligheter bare en gjeng modige mennesker kan avsløre? Castelcorvo er ikke like fredelig, og for å holde det trygt, er modige Riddere kalt til å forsvare det. Fire barn – Giulia, Riccardo, Betta og Matteo – må løse gåter og møte sin største frykt for å vokse opp, leve et stort eventyr og bli paladiner som kjemper mot ondskapen som lurer i Castelcorvo.