The Imagineering Story
Given unprecedented access, Academy Award-nominated filmmaker, Leslie Iwerks, leads the viewer on a journey behind the curtains of Walt Disney Imagineering, the little known design and development center of The Walt Disney Company, to discover what it takes to create and build Disney theme parks around the world.
Behind the magic of every Disney theme park lay mud, sweat and fears. Creating happiness is hard work. For nearly seventy years, a unique blend of artists and engineers - called Imagineers - have cultivated an impossible notion from the mind of one man, Walt Disney, into a global phenomenon that touches the hearts of millions. Given unprecedented access, Academy Award-nominated filmmaker, Leslie Iwerks, leads the viewer on a journey behind the curtains of Walt Disney Imagineering, the little known design and development center of The Walt Disney Company, to discover what it takes to create, design, and build twelve Disney theme parks around the world.