Júlia
Júlia je filmové stvárnenie autobiografického diela Lillian Hellmanovej s názvom „Pentimento“ o jej energickej a nevšednej kamarátke Júlii a o tom, ako pritiahla Hellmanovú zapojiť sa do európskeho odboja v 30. rokoch.
Filmový debut Meryl Streep. Podľa memoárov „Pentimento“ Lillian Hellmanovej sleduje Júlia roky okolo 1930, kedy Lillian získala slávu produkovaním prvej hry „The Little Foxes“ na Broadwayi. Film sa sústredí na jej vzťah s celoživotnou priateľkou Júliou. Kým Júlia navštevuje univerzitu vo Viedni s kapacitami ako Sigmund Freud a Albert Einstein, Lillian znáša revízie jej hier mentorom a občasným milencom Dashiellom Hammettom v Novom Anglicku. Keď sa z Lillian stane uznávaná autorka divadelných hier, pozvú ju na kongres spisovateľov do Ruska. Júlia presvedčí Lillian, aby prepašovala peniaze cez nacistické Nemecko, ktoré by pomohli jej protifašistickému hnutiu. Je to nebezpečná misia, najmä pre židovku, ktorá je na ceste do komunistického Ruska. Počas krátkeho stretnutia s Júliou sa Lillian dozvedá, že Júlia má dieťa menom Lilly. Krátko po návrate do Štátov Lillian informujú o Júliinom zavraždení. Lillian cestuje do Anglicka a hľadá svoju menovkyňu, dieťa, o ktoré sľúbila, že sa postará.