Den stora konserten
Musse är en frustrerad orkesterledare som måste handskas med den påflugna jordnötsförsäljaren och flöjtisten Kalle Anka, som försöker få orkestern att spela ”Hänger öronen på dig ner”. Men en cyklon sveper in innan Musses framförande av Rossinis ”Wilhelm Tell” är slutfört.
Musse är en frustrerad orkesterledare som måste handskas med den påflugna jordnötsförsäljaren och flöjtisten Kalle Anka, som försöker få orkestern att spela ”Hänger öronen på dig ner”. Men en cyklon sveper in innan Musses framförande av Rossinis ”Wilhelm Tell” är slutfört. Den här kortfilmen blev en lysande framgång och gjorde Kalle mer populär än någonsin. Den valdes ut till ”Musse Piggs bästa” från 1974. Kortfilmen var dirigenten Arturo Toscaninis favorit.