Killing Escobar
I världens kokainhuvudstad är det våldet som regerar. Det är framför allt en man som håller landet i ett blodigt dödsgrepp – Pablo Escobar.
I världens kokainhuvudstad är det våldet som regerar. Det är framför allt en man som håller landet i ett blodigt dödsgrepp – Pablo Escobar, världens mest ökände drogkung. Med stöd från USA slår Colombias president tillbaka, men Escobar är alltför stark. I ett desperat försök att få fred, erbjuder presidenten ett lockande avtal: om drogkungen bara sitter i fängelse i några år dras ett streck över hans förflutna. Escobar går med på det, men hans lyxiga fängelse är en fredad plats där han kan fortsätta med sina affärer som vanligt, och till och med begå mord.