PORTRAITS DE VOYAGE : JAPON - Hojo Jutsu
Hojojutsu är en traditionell japansk kampsport där man binder en person med rep. Kinbaku är den japanska bondagetekniken som en gång användes av polisen men som nu används i erotiska och sadomasochistiska lekar.