Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day
Följ med 11-årige Alexander (Ed Oxenbould) när han upplever den värsta och hemskaste dagen i sitt unga liv. En dag som börjar med tuggummi i håret, följt av den ena katastrofen efter den andra. Men när Alexander berättar om sin katastrofala dag för sin familj, får han ingen sympati. Snart får han veta att han inte är ensam om att ha en hemsk, förfärlig, mycket dålig dag.