Alexander den store: Hans försvunna grav funnen
Arkeologen Pepi Papakosta ger sig ut på ett uppdrag att finna Alexander den stores försvunna grav. Hon har upptäckt en ovanlig marmorstaty av Alexander samt grekiska skatter och hemliga tunnlar under utgrävningar i mitten av Alexandria i Egypten, staden som Alexander grundlade för 2 300 år sedan. Men Pepis största fynd är en otrolig upptäck som inte ens hon förväntade sig.