Assembled: The Making of Black Panther: Wakanda Forever
Följ inspelningen av ”Black Panther: Wakanda Forever” i det här avsnittet av Assembled där ensemblen och teamet tar på sig den svåra uppgiften att minnas T’Challa med ett kapitel som är värdigt den bortgångne kungen. I närgående klipp inspelade bakom kulisserna och intervjuer får vi se Shuri axla Wakandas hjältes mantel och ställas inför en ny fiende från havsdjupen i form av Namor.
"Hedra det förflutna och storma mot framtiden. Leda en nation och samtidigt dras in i konflikt med en annan. Axla manteln som en kung och hjälte som gick bort för tidigt bar. Det är vad Shuri har fått i uppgift efter T’Challas bortgång i Marvel Studios ”Black Panther: Wakanda Forever”. I en unik inblick bakom kulisserna får vi fullständig insyn i inspelningen när nästa kapitel skapas i vår hjältes saga. Nationen Wakanda blir mer mångdimensionell när Golden City och de kalla, sydliga bergen där M’Baku och jabaristammen bor utforskas. Vår förståelse för rollfigurer som Okoye och Nakia fördjupas genom vackert formgivna kostymer där man har hämtat inspiration från många av Afrikas mångfasetterade kulturer. Vi får se konsekvenserna av T’Challas beslut när Dominique Thornes rollfigur Riri Williams och hennes egen mekaniska superdräkt introduceras. Men det kanske viktigaste av allt är att vi färdas till havsdjupen med ensemblen och teamet för att möta Namor och nationen Talokan. Efter flera månaders koreografi och upplärning i fridykning kommer talokanilerna och wakandierna, med Namor och Shuri i spetsen, att ställas mot varandra i en strid om framtiden för sina båda nationer och sin värdefullaste tillgång: vibranium. Shuri är nedbruten, men för att bli Black Panther måste hon låta hjärtat och inte knytnävarna styra. För att hedra sin bror måste hon skjuta undan hämndbegäret, men Namors list, hänsynslöshet och råstyrka gör det oerhört svårt för henne. I det här avsnittet av Assembled får publiken se de hemligaste delarna av inspelningen och regissören Ryan Coogler leda arbetet på ett lysande sätt. Det här är kanske inte berättelsen som var planerad från början, men den måste berättas. När en tragisk bortgång sker samlas ensemblen och teamet bakom den första Black Panther-filmen för att skapa en vacker berättelse om sorg, sammanhållning och kärlek.