Den kloka lilla hönan
Se Kalle Anka i hans debut i den klassiska tecknade kortfilmen Den kloka lilla hönan. Hönan planterar majs och vill gärna få hjälp av Kalle Anka och Peter Gris, men de vägrar eftersom de har ”ont i magen”. När det är dags att skörda majsen vägrar Kalle och Peter fortfarande att hjälpa hönan, så hon och hennes kycklingar ordnar det själva. Till slut tillagar hönan majsen och bjuder Kalle och Peter, men när de tittar närmare får de sig en överraskning.