Der kleine Vogel und das Blatt
Ett enda gult blad hänger på en kal gren. En vindpust får det att sväva genom den vita vinterskogen. Lilla fågeln är full av spänning och ger sig ut på en hisnande flygtur. I skuggorna slickar sig en rödräv förväntansfullt om munnen.