For Military Merit
Efter 11 september genomlider amerikanska soldater, i likhet med Vietnam, svåra skador och förlitar sig på frivilliga piloter från Veterans Airlift Command på grund av transitutmaningar. Dokumentären visar deras strider, inklusive diskussioner, stridsscener och deras motståndskraftiga väg till återhämtning och ger djupa insikter.