Gorillas Close Up
Den här dokumentären från Terra Mater ger en intim titt på de skygga västliga låglandsgorillorna i Gabon och utforskar deras komplexa familjeliv.
I Gabons nationalpark Loango lever en grupp västliga låglandsgorillor som har vant sig vid biologer som studerat dem i nästan tjugo år. Den här dokumentären ger en intim titt på silveryggsgorillan Kamaya och hans familj och handlar om en nyfödd gorillaunge, modiga forskare, skogselefanter, bufflar och den sista återstående vilda kusten i de afrikanska tropikerna.