Dian Fossey: Secrets in the Mist
Dian Fossey är ofta prisad för att ha räddat bergsgorillan från utrotning. Hennes liv som pionjär var svårt och hennes det fanns gott om fiender. 1985 blev Fossey brutalt mördad i sin bergsstuga. Under år efter har en man burit en enorm börda av orättvisa. Serien är fylld med Fosseys nedskrivna observationer, uppläst av Sigourney Weaver.