I världens första actionmusikal slår Jake och hans SWAT-team till mot en övergiven fabrik för att störta landets farligaste terrorist. Naturligtvis medan de sjunger och dansar.
Jake förlorar sin bästa vän Zach i en S.W.A.T.-operation nära Detroit. Åtta månader senare försöker Jake och hans team att hitta ”Modern” - terroristen som är ansvarig för Zachs död, medan de tar sig an sina fiender medan de dansar och sjunger. Men Jakes törst efter hämnd leder dem in i en krypskytts dödliga grepp. Bara genom att erkänna sina sanna känslor, kan Jake rädda dagen.