Joe - Jättegorillan
Den legendariska jättegorillan Joe och hans kompis Jill Young har växt upp tillsammans i Afrika. När Joes existens hotas av tjuvjägare måste Jill och zoologen Gregg O'Hara flytta honom till Kalifornien, men det dröjer inte länge förrän en gammal fiende dyker upp på nytt — en hänsynslös jägare som är beredd till allt för att fånga Jättegorillan Joe. Innehåller scener där tobak förekommer.