Lego Star Wars: Terrifying Tales
Efter en kraschlandning på vulkanplaneten Mustafar letar Poe och BB-8 efter hjälp i Darth Vaders läskiga gamla slott. Där möter de en slug Hutt, en käck mekaniker och Darth Vaders gamla tjänare Vaneé som berättar tre skrämmande historier för dem med koppling till gamla artefakter och ikoniska skurkar från alla Star Wars epoker.
"Efter LEGO Star Wars Holiday Special är den helt nya LEGO Star Wars Terrifying Tales en säsongshyllning från den skurkaktiga mörka sidan av Star Wars-galaxen lagom till Halloween.
Efter händelserna i The Rise of Skywalker måste Poe och BB-8 nödlanda på vulkanplaneten Mustafar där de möter den giriga och sluge Graballa the Hutt som har köpt Darth Vaders slott och renoverar det till galaxens första Sith-inspirerade lyxhotell där allt ingår. I väntan på att hans X-Wing ska repareras vågar sig Poe, BB-8, Graballa och Dean (en käck och modig ung pojke som arbetar som Graballas mekaniker) djupt in i det mystiska slottet med Vaders lojale tjänare, Vaneé. Längs vägen delar Vaneé med sig av tre läskiga berättelser kopplade till gamla artefakter och ikoniska skurkar från alla Star Wars epoker. När Vaneé drar sina historier och lockar våra hjältar djupare in i slottets skuggiga nedre våningar, framträder ett ondskefullt uppsåt. Med hjälp av Dean måste Poe och BB-8 möta sin rädsla, stoppa en gammal ondska från att resa sig och fly för att återvända till sina vänner."