Lugar En El Cine, Un
Den grekiska regissören Theo Angelopoulos följer en väg från Aten till Ostia, där Pier Paolo Pasolini mötte sitt tragiska slut. Samtidigt vecklar den spanska regissören Victor Erices perspektiv ut sig från en tågstation i Spanien. I Italien ger Tonino Guerra, Ninetto Davoli och Nico Naldini insikter. Genom Pasolinis röst slutför de dessa tre filmskapares historiska och filmiska resa.