PORTRAITS DE VOYAGE : BRÉSIL - Candomblé
En capoeiramästare förklarar candomblé, en uråldrig gudsdyrkan som afrikanska slavar förde med sig. Precis som varje slav är varje capoeirautövare skyddad av en gud.