Rain Catcher
Den unga fotografen Rain Catcher är ny i stan och fotogaferar Londons Barbican Estate. Han märker snart att en olycksbådande man förekommer på alla hans bilder. Oavsett om han smälter in i folkmassor eller tittar ut från ensliga fönster, stirrar den här figuren alltid intensivt in i kameran. När Rain Catcher undersöker saken närmare, uppdagas en sanning som kommer att vända upp och ner på verkligheten och förändra hans liv för alltid.