Slow Light
En sjuårig pojke som föddes blind ser plötsligt ljus, men det är från det förflutna. En läkarundersökning visar att hans ögon är så täta att det tar sju år för ljuset att passera näthinnan och för bilden att nå hans medvetande. Konsekvensen av ögonfelet visar sig i mannens mentala omognad, hans brist på förståelse för nuet och hans försenade reflektioner över händelser som ligger långt tillbaka i tiden. Mannen dröjer sig ständigt kvar i det förflutna.