Tough Boats: Journey Down the Nile
Res 40 mil på 3 dagar genom Amazonas regnskog och avsluta med rosa floddelfiner. I Arktis tar en besättning på 18 personer sig an påfrestande fiskerutiner och lär sig av lokalbefolkningen. Andra avsnitt visar en långfärd på Nilen, utforskning av Stora sjöarna och autentiskt resande i Tanzania och Filippinerna.