Följ med Richard Ayoade för en annorlunda minisemester. Den hyllade regissören, författaren och BAFTA-vinnande skådespelaren Richard Ayoade har ett problem: han hatar att åka på semester. För honom är resor tråkiga, stressiga och tar alldeles för lång tid. Det måste finnas ett sätt att göra det roligare, effektivare och mindre tråkigt. Richard strävar efter att få maximalt semestervärde från den minimala tiden som finns tillgänglig.
Följ med Richard Ayoade för en annorlunda minisemester. Den hyllade regissören, författaren och BAFTA-vinnande skådespelaren Richard Ayoade har ett problem: han hatar att åka på semester. För honom är resor tråkiga, stressiga och tar alldeles för lång tid. Det måste finnas ett sätt att göra det roligare, effektivare och mindre tråkigt. Richard strävar efter att få maximalt semestervärde från den minimala tiden som finns tillgänglig. Han är kall, han är beräknelig, han är skoningslös. Detta är resa utan nåd. I denna special följer komikern David Baddiel med Richard Ayoade på en säsongsbetonad minisemester i Jordanien, där han besöker underverk i världsklass, häpnadsväckande öknar och översaltade hav medan de följer i profeternas och legendernas fotspår.