Berättelsen handlar om en engelsk aristokrat, Lady Sarah Ashley (Nicole Kidman) som reser halvvägs runt världen för att konfrontera sin egensinniga man och sälja en ovanlig tillgång: en miljon tunnland boskapsranch i Australiens ödemarker.