I detta mat- och reseprogram tar kändiskocken Alisa Reynolds tittarna med runt om i världen och söker efter källan till vad som sammanbinder olika folks särdrag med vad de äter. Utefter resvägen tittar Alisa närmare på grunderna i lokala maträtter för att hitta historier, traditioner och recept som delats från hand till hand, kök till kök och generation till generation.
I detta mat- och reseprogram tar kändiskocken Alisa Reynolds tittarna med runt om i världen och söker efter källan till vad som sammanbinder olika folks särdrag med vad de äter. Utefter resvägen tittar Alisa närmare på grunderna i lokala maträtter för att hitta historier, traditioner och recept som delats från hand till hand, kök till kök och generation till generation, och hon bidrar dessutom med ett stänk av sin egen personliga touch.