Baserad på den grafiska romanserien med samma namn. Dex Parios är en stark, bestämd och skärpt veteran med ett komplicerat kärleksliv, spelskulder och en bror att ta hand om i Portland. Hennes erfarenhet från underrättelsetjänsten gör henne till en utmärkt privatdetektiv, men hennes obevekliga stil får henne att hamna i skottlinjen för tuffa brottslingar och inte direkt på god fot med polisen.