Cougar Town
En familj av vänner stöttar varandra genom livets prövningar och svårigheter med hjälp av en nypa dysfunktionalitet och en hel del vin. I hjärtat av gruppen står Jules Cobb, en nyligen omgift mamma som alltid har både sitt vinglas och sina vänner – "Återvändsgrändsgänget" – på nära avstånd. Gänget består av hennes granne och allierade Ellie, Ellies älskvärda make Andy, Jules granne och sedermera make Grayson samt hennes stingsliga skyddsling Laurie. Samtidigt visar sig Jules son Travis ofta vara den mest vuxna av alla i hela gänget.