Nu måste han försvara de förtryckta, rädda sina klasskamrater och bli en hjälte för invånarna i Norrisville. Medan han slåss mot monster och galningar måste Danny även överleva gymnasiet, stå upp mot mobbare och se cool ut inför skolans snygging.