Det ljuva havslivet
Zack och Cody Martin är ombord på SS Tipton, en lyxkryssare som ägs av Londons far. Fartyget kryssar världen runt med turister och studenter som går i ombordskolan Seven Seas High.
Gänget från "Zack och Codys ljuva hotelliv" far till havs i denna nya spinoff-serie. Zack, Cody, London och mr Moseby flyttar ut från det eleganta Tipton Hotels välmöblerade salar till Londons fars lyxkryssare SS Tipton. Till en början tror London att hon är på kryssningssemester, men inser snart att hon faktiskt är inskriven i ombordskolan Seven Seas High tillsammans med Zack, Cody och nykomlingarna Bailey och Woody. Londons far är övertygad om att London kommer att studera eftersom hon inte kan skolka från lektionerna när hon är till sjöss. Moseby och miss Emma Tutweiller försöker få eleverna att fokusera på sina studier, men Cody och Zack upptäcker en massa nya sätt att hitta på bus.