Flipante Noa
Noa, en mycket speciell och snäll tolvårig flicka, lämnar Antarktis, där hennes föräldrar arbetar som forskare, för att studera på ESKA där även den mest obetydliga detaljen om den "civiliserade världen" att bli ett galet äventyr för Noa och hennes vänner. Noa lär sig innebörden av vännskap och att vara sann mot sig själv.
Noa, en mycket speciell och snäll tolvårig flicka, lämnar Antarktis, där hennes föräldrar arbetar som forskare, för att studera på ESKA, en internatskola gjord för barn som älskar skateboards, BMX eller något annat med hjul. Varje morgon på ESKA kommer även den mest obetydliga detaljen om den "civiliserade världen" att bli ett galet äventyr för Noa och hennes mycket speciella grupp av vänner. Där finns också Noas påhittade vän Kev, en mycket beslutsam pingvin som inte kan hålla sig borta från problem. Med allt som händer, kommer Noa att veta den sanna innebörden av vänskap och lära sig om att vara sann mot sig själv. Hon kommer att bevakas av Theresa, den oförutsägbara skolans rektor Julius, skridskoläraren, och Matías, den märkliga vaktmästaren / hantverkaren / trädgårdsmästaren på ESKA.