Gargoyles
År 994 e.Kr. i Skottland försvarar Goliat och hans klan av gargoyler ett medeltidsslott. I nutid köper David Xanatos slottet och flyttar det till New York City. När slottet attackeras väcks gargoylerna från en 1000-årig förbannelse.
År 994 e.Kr. i Skottland har Goliat och hans klan av gargoyler getts i uppdrag att försvara ett medeltidsslott. Goliat har upptäckt att hela klanen gått under och att han lurats av människorna. Han och de gargoyler som fortfarande finns kvar har förbannats att sova i 1000 år. Miljardären David Xanatos köper slottet och flyttar det till New York City, där det blir hans högkvarter. När slottet anfalls väcks gargoylerna och upptäcks av detektiverna Eliza Maza och David Xanatos. Gargoylerna försöker att gå obemärkta medan de kämpar emot både gamla och nya fiender. Sten under dagen, krigare under natten, vi är gargoyler.