Heerlijk Oostenrijk
Matjournalisten Laura de Grave reser genom den vackra österrikiska landsbygden på en motorcykel. Längs med vägen stannar hon hos bönder, kockar och matproducenter, som har mycket att berätta och fortfarande använder uråldriga livsmedelstekniker. De hjälper Laura under hennes jakt på det österrikiska kökets hemligheter och visar henne att det österrikiska köket är mer än schnitzel och apfelstrudel. Och de hjälper gärna Laura att laga typiska österrikiska maträtter!