Romarrikets försvunna skatter
Internationella arkeologteam ger sig ut på utgrävningar för att nysta upp hemligheterna om livet i Romarriket. De kryper under Pompeji, gräver fram ett förlorat colosseum och bärgar en 2 000 år gammal ramm från ett slagskepp för att avslöja den antika civilisationens hemligheter.