Butch Cassidy a Sundance Kid
Paul Newman a Robert Redford září v rolích, které je navždy budou ztotožňovat s odvážnými a neposlušnými psanci na útěku – zamilovanými do stejné krásné ženy (Katherine Rossová).
V této westernové klasice Paul Newman a Robert Redford nastavili standard pro filmy o kamarádech. Sundance (Redford) je úžasně rychlý pistolník a jeho partner Butch (Newman) je nadaný intrikář, který umí rychle zbohatnout. Protože jim je na stopě zákon, sbalí si zbraně a spolu se Sundanceovou přítelkyní (Katharine Rossová) se vydají do Bolívie, daleko od mužů, kteří se je snaží postavit před soud – a smrt.