Male nurse Greg Focker is poised to propose to his girlfriend Pam during a weekend stay at her parents' home. But here's the catch...he needs to ask her father first. Alas, the fur flies as Jack Byrnes, Pam's cat-crazy, ex-CIA father takes an immediate dislike to her less-than-truthful beau.
Male nurse Greg Focker (Ben Stiller) is poised to propose to his girlfriend Pam (Teri Polo) during a weekend stay at her parents' home. But here's the catch... he needs to ask her father first. Alas, the fur flies as Jack Byrnes (Robert De Niro), Pam's cat-crazy, ex-CIA father, takes an immediate dislike to her less-than-truthful beau. Greg's quest for approval gets seriously sidetracked as Murphy's Law takes over and a hilarious string of mishaps turns him into a master of disaster and total pariah in the eyes of the entire family... all except his shell-shocked girlfriend, who can't believe she still loves her one-man wrecking crew.