The New King of Comedy
Rumeng dreams of becoming a movie star. Her father gives her tremendous pressure and her family tries to convince her to quit. Only her boyfriend Charlie remains supportive. On a movie set, Rumeng runs into Ma Ke, an actor who had once enlightened her.
Rumeng dreams of becoming a movie star. She has been working hard for years but has not been able to get beyond day player gigs. Her father gives her tremendous pressure and her family tries to convince her to quit. Only her boyfriend Charlie remains supportive. On a movie set, Rumeng runs into Ma Ke, an actor who had once enlightened her, but Ma Ke is washed up now and his low self-esteem has turned him into a manic depressive. He torments Rumeng relentlessly. She continues to do her job enthusiastically but finally cannot endure the repeated knocks on her dream and decides to give it up, go back to her parents and find a steady job. Then she gets the call that she has aced the audition she had done for a famous director for a leading role in his major film. Rumeng is now caught between her dream and reality.