Poldark
A period drama set in 18th-century Cornwall, starring Aidan Turner as protagonist Ross Poldark, based on the novels by Winston Graham. The global smash hit, which also stars Eleanor Tomlinson as Demelza and Jack Farthing as arch-enemy George Warleggan, has broken ratings records from the UK to the US and has fast become one of the most popular period dramas of its day.