Victoria
A landmark historical drama starring Jenna Coleman. Victoria charts the beginning of Queen Victoria's incredible 64-year reign, which saw her transform from a naive 18-year-old into an iconic monarch, wife to Prince Albert and mother of nine.
A landmark historical drama starring Jenna Coleman and Tom Hughes. Victoria depicts the life of Britain's former longest-reigning monarch, a woman who inherited the throne at the age of 18 in a time of resurgent republicanism and died in 1901; the 'grandmother of Europe' and head of the largest empire the world had ever seen. Written by Daisy Goodwin and produced by Mammoth Screen, the first series of Victoria chronicles the highs and lows of the beginning of the Queen's incredible 64-year reign, from her ascension to the throne in 1837 until the birth of her first child with Prince Albert in 1840. As she expertly balances her demanding public duties with her loyalties to husband Prince Albert and their fast-growing family, Victoria's transformation from an irresponsible teenager into an iconic monarch, wife and matriarch begins.