Take an original and magical look at our regional heritage by responding to a new fascination for the more fantastical aspects of our secular legends. That is the challenge of this documentary collection.
Take an original and magical look at our regional heritage by responding to a new fascination for the more fantastical aspects of our secular legends. That is the challenge of this documentary collection. By summoning up the delicious thrill of childhood fears, it confronts popular myths with the authentic historical facts that gave rise to them, legends that still resonate in the heart of our forests, valleys, beaches and mountains. In turn scary and astonishing, these tales, inspired by the natural splendors of the French landscape, are actually a series of mystical and obscure enigmas to be solved. Pirates, satanic beasts, enchanted forests, petrified shepherdesses, bewitched lakes, amphibian monsters, and captive princesses are the heroes of this saga which, from North to South, East to West, inspire us to take a fresh look at France..