Full-Court Miracle
Kun joukko nuoria juutalaisia koripallon pelaajia löytää joukkueensa pulasta, he pyytävät entisen yliopiston koripallotähden Lamont Carrin apuun. Pojat alkavat vetää yhtäläisyyksiä Lamontin taustan ja Juudaksen hanukkatarinan välille. He uskovat, että heidän rinnalleen on lähetetty taivaallista apua, ja joukkueen täytyy valmistautua olemaan Daavid Goljattien turnauksessa.
Lamont Carrin elämä inspiroi tähän monikulttuuriseen, hengelliseen tarinaan afroamerikkalaisesta entisestä collegen koripallotähdestä, jonka joukko juutalaisia koulupoikia suostuttelee valmentamaan heidän voittoja saavuttamatonta koripallojoukkuettaan. Pojat opiskelevat myös ihmeellistä hanukan tarinaa Juudaksesta ja makkabealaisista. He löytävät yhtäläisyyksiä Lamontin ja Juudaksen väliltä ja uskovat hänen olevan juutalaissankarin inkarnaatio. Sinnikkyyden, yhteispelin, unelmien tavoittelun, uskon ja valon ihmeen tärkeys ovat läsnä sävähdyttävällä ja vastaanottavaisella tavalla, kun valmentaja ja nuori joukkue kehittyvät kohti mestaruuspeliä.