Pollyanna
Pollyanna on orpo, joka tuo iloa kaikkien tapaamiensa ihmisten elämään. Hänen Polly-tätinsä ei hyväksy pirteää sisarentytärtään. Vasta lähes menettäessään "kultatyttönsä" Polly-täti oppii ymmärtämään rakkauden ja hilpeyden todellisen voiman.
Ajattomassa Walt Disneyn kertomuksessa amerikkalaisesta pikkukaupungista tapaamme Pollyannan, orpotytön, joka tuo iloa kaikkien tapaamiensa ihmisten elämään. Mutta hänen Polly-tätinsä välittää liikaa ulkoisista asioista, kunnollisuudesta ja paikallispolitiikasta arvostaakseen pirteää sisarentytärtään. Vasta kaupungin lähes menettäessä "kultatyttönsä" Polly-täti oppii ymmärtämään rakkauden ja hilpeyden voiman.