Barnevaktens mareritt
Chris Parker går med på å sitte barnevakt når drømmedaten avlyser. I forventning om en kjedelig kveld gjør Chris seg klar for TV og kjedsomhet. Men når venninnen, Brenda, ringer og ber om å bli hentet på busstasjonen, eksploderer kvelden i eventyr. Barnevakten og barna forlater tryggheten i forstaden og setter kursen mot Chicago sentrum, uten å vite hvor skrekkelig morsom utflukten vil bli.