Herbie drar til Monte Carlo
Under et løp fra Paris til Monte Carlo forelsker Herbie seg når han møter en elegant Lancia. Men smykketyver vil også ha Herbies oppmerksomhet, for de har skjult en stjålet juvel i bensintanken hans.
Herbie, Volkswagenen med hjerte, gir personligheten sin et internasjonalt preg. Under et løp fra Paris til Monte Carlo forelsker han seg i en elegant, lyseblå Lancia, men en gjeng smykketyver vil også ha oppmerksomheten hans, for de har gjemt en stjålet juvel i bensintanken hans. Dermed begynner en sprø jakt gjennom den franske landsbygda som kun Herbie kunne satt i gang. Inneholder tobakkskildring. Inneholder tobakkskildringer.