Inspektør Gadget
En sikkerhetsvakts drømmer går i oppfyllelse når han, etter et møte med onde dr. Klo, blir forvandlet til en kybernetisk politibetjent av den geniale og vakre dr. Brenda Bradford.
John Brown (Matthew Broderick), en troskyldig sikkerhetsvakt, opplever vreden til dr. Klo (Rupert Everett) og svever mellom liv og død. Geniale dr. Brenda Bradford (Joely Fisher) vil teste ekspertisen sin og forvandler ham til inspektør Gadget, den ultimate forbrytelsesbekjemper. Og Gadget trenger alle tekno-triks for å beseire Klo før han gjør helten vår til reservedeler og herjer med verden.