Le Pupille
En liten historie om en julekake; en historie om uskyld, grådighet og fantasi ved en katolsk jenteskole i krigsårene. Begrepet "pupil" kommer fra det latinske pupilla, liten jente. Basert på en julehilsen som Elsa Morante, en av Italias mest kjente forfattere på 1900-tallet, sendte til sin gode venn Goffredo Fofi julen 1971.