Nilens juvel
I denne spenningsfylte oppfølgeren til Kampen om den grønne diamant er Joan Wilder (Kathleen Turner) og Jack Colton (Michael Douglas) tilbake på tur for å finne den mystiske "juvelen".
I denne spenningsfylte oppfølgeren til Kampen om den grønne diamant er forfatter Joan Wilder (Kathleen Turner) og vandrer Jack Colton (Michael Douglas) på nok en farefull tur – denne gangen gjennom den nord-afrikanske ørkenen. Men når Joan blir bortført, er det opp til Jack å redde henne – selv om partneren hans, Ralph (Danny DeVito), har andre planer.